tisdag 8 juni 2010

Förkyld!

Förkyld igen, så jäävla tråkigt!
Det fick bli ett lugnt pass idag, jag ville inte bättre på förkylning. Tidigare har jag inte vart så noga med att vila ordentligt när jag kännde mig sjuk. Men i vintras när jag var sjuk och körde på med träningen så blev jag riktigt sjuk under flera veckor, man lär sig av sina misstag, nu för tiden vet jag bättre ;)
Det blev mest träning på en övning som heter "hjulupp" i barr. Det är en övning som ser enkel ut, men den är väldigt teknisk krävande om man skall göra den på rätt sätt och utan avdrag.
Hjuluppd är värderad D i svårighetsgrad, skalan går från A-F, där A är lättast och F svårast.
Jag kommer nog få slita en del för att kunna köra den perfekt, får helt enkelt vänta och se.
Det var riktigt längesedan jag tränade på den övningen så idag körde jag mest förövningar för den, jag väntar med att lägga ut film på detta tills jag har mer material så att ni kan följa mina framsteg vad det gäller den övningen.
Efter träningen var det återigen dags för ett besök hos massören Leif. Skadan känns mycket bättre sedan jag har börjat gå på massage, jag skall fortsätta gå dit 1 gång i veckan tills skadan har blivit helt bra.
Imorgon hoppas jag på att vara helt frisk så att jag kan börja med styrketräningen igen.
Det har gått cirka 2 veckor sedan jag körde riktigt hård styrka, det skall bli riktigt gött att få ta i lite igen!!

SM laget från Göteborgs Turnförening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar