onsdag 2 juni 2010

Gym!

Nu har jag vart och kört ett pass uppe på brandstationens gym! Körde maxstyrka för bröst. Bänkpress, hantelpress och flyes var övningarna för dagen. Målet var att köra 3 reps gånger 5 set av varje övning. Jag började med bänkpressen där det kändes hyfsat bra, trots att jag inte har kört på det på väldigt länge. Jag försökte på 110 kg men jag var för sliten i kroppen idag så det funkade inte riktigt, nästa gång går det! Det fick bli träning med 100 kg istället, 3 reps 5 set. Det kändes helt okej men jag kände av axeln lite grand, skall få massage imorgon så jag hoppas att jag känner mig fräsch i kroppen tills på fredag då coach Per kommer upp till hallen. Hantelpressen kändes också bra, jag körde 5 reps 5 set med 37 kilos hantlar, men jag var rätt mör på slutet. Flyes kändes också bra, det gjorde inte lika ont i ryggen/bröstet idag, det har gjort gott för mig att köra lite andra redskap än ringar och styrketräning i veckan. På slutet av träningen blev det en styrkecirkel även fast jag kände att jag borde gått hem istället, så vi får se hur det känns imorgon. Jag gissar på att jag kommer få en del träningsvärk...

Vi hörs igen imorgon ;)

A.Svensson/West Photo

Peace!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar