onsdag 9 juni 2010

Kostföreläsning!

Förkylningen kändes lite bättre idag, det är dock inte helt bra än men imorgon hoppas jag på att vara helt frisk :)
Jag, Jocke och syrran stack iväg till gymnastikens hus på förmiddagen och körde ett bra 2.5 timmars pass. För min del blev det mest hypertrofiträning, har bestämt mig för att köra det i 3 veckor innan jag går tillbaks till maxstyrketräningen igen. Jag körde armar idag, triceps och biceps, det var riktigt gött att få pumpa lite igen.
Jag tog med mig min klättersele och en långslinga idag så att jag lättare skulle kunna fästa ordentligt med vikter för olika övningar som t.ex dipps och chins. Jag körde 4 set med 30 kg extravikt, 15 reps på dipps, 4 sett 8 reps chins med undertag (för biceps), selen funkade perfekt. Som jag har skrivit förut i olika inlägg om träning så måste man öka belastningen hela tiden för att man inte skall stanna upp i sin styrkeutvckling, det är tänkvärt för er som tränar.
Om du känner att du har blivit mycket starkare i t.ex chins, kör då inte fler reps, öka istället belastningen!!

Efter träningen stack jag iväg till brandstationen där det skulle vara en kostföreläsning. Det var intressant, även fast det var ganska basic.
Jag tycker inte att man kan prata genrellt om kost och olika dieter , det är väldigt individuellt vad som funkar för en själv, detta är en av anledningarna till varför jag inte skriver så mycket om kost här på bloggen...
Jag tycker att man skall läsa om flera olika varianter på kostupplägg och försöka hitta ett som passar just en själv och inte lyssna för mycket på vad andra tycker och tänker.
Efter föreläsning pratade dietisten lite om olika tillskott, det fanns ett tillskott som jag tyckte verkade bra.
Produkten heter Immiflex och innehåller betaglukos som skall hjälpa att förebygga så att inte slemhinnorna blir uttorkade, när slemhinnorna är torra är det mycket lättare för virus och bakterier att fastna där och detta resulterar i att man blir sjuk. Jag skall käka det ett tag och se om jag slipper bli förkyld hela tiden!

Peace!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar